MİNECRAFTTURK.NET GÜNCELLENDİ HOŞ GELDİN!

Minecrafttürk'e kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

MUZİPLİK TAMAMLANDI!
batihost minecraft server kirala
  • MinecraftTURK.NET Discord Sunucusu

    Discord sunucumuza katılın ve MinecraftTR ve Minecraft hakkında tüm güncel Haber ve Gelişmeleri öğrenin güncel kalın.

    Buraya tıklayarak aramıza katıl.

MinecraftTURK.net Reklam Alanı

Burak Aydemir

Konu Sahibi
Katılım
25 Ekim 2019
Mesajlar
18
Selam

Hemen başlıyalım

Variables Nedir?

Skriptin veri merkezi olarak tanıtabiliriz, oyuncuya ait verileri oraya kaydedebilirsiniz.
Örneğin: 15 Kredi gibi skript ile yapılan bazı şeyleri kaydeder tabi
bunlar listelere ayrılıyor, yani kelime kaydedebilirsiniz bir çok işinize yarayabilir
fakat pekte sağlıklı bi veri deposu değil yinede hadi başliyalım.


Burda /deneme komudu girildiğinde add 1 to {deneme.%player%} = Oyuncuya 1 ekle diyor yani

1354
1355


Peki 2. kez girersek nolur? Oyuncuya 1 ekle tekrarlandı.

1356


Daha önce eklediği veri yerine üstüne bi veri daha ekler bu yüzden verimsizdir

1359
Send diyerek sohbette komudu kullanan oyuncuya kaç örnek olarak coin'i olduğunu gösterir!

1360
=
1361


Peki silme işlemini nasıl yapıcaz yanlış eklediniz örneğin silme yapıcaksınız nasıl mı?

1362
-1 koymanız yeterli olucaktır add -1 to {deneme.%player%} yazarsanız her komudu
kullanışta 1 siler!


1363


Not: veri silip eklemesi gerçekten sunucu yoran bir olaydır o yüzden düzgün ve gerekli yerlerde kullanmanız daha iyi olur benim gibi herşeyde Variables kullanmayın:D

Haydi arg'ları karıştıralım birazda

1365
1366

1368


Bu şekilde isteğiniz bir sayıyı oyundan ayarlayarak ekleyebilirsiniz, Burayı anlamış olarak sayıyorum kısa bir zaman döngüsüyle göstermek istiyorum!

Şimdi birde normal veri kaydetme vardır sadece 1 veri depolar ve değişken olabilir yani bu yazı veya başka birşey olabilir
yani nasıl anlatsam bilemedim şuan içine sadece 1 şey alır genelde döngülerde veya birşeyin güncellenmesinde kullanılır!


command /deneme [<int>]: | Komut
trigger: | Tetikçimiz
delete {deneme} | Burada deneme adlı veriyi siliyorum ki daha önceden kayıtlıysa komple silinsin içi boş kalsın
wait 1 second | 1 saniye beklettim çünkü alta ekledigimiz şeyide silebilir silmesin diye 1 saniyelik bir önlem aldım
add arg-1 to {deneme} | sonra [<int>] te belirttiğim bir sayıyı beklettim!
send "&e%{deneme}% &csaniye sonra bitecek" | burda ise haber verdim

every 1 second: | her 1 saniyede
if {deneme} is set: | eğer {deneme} eklenmişse
add -1 to {deneme} | -1 ekle
broadcast "&cMinecraftTürk&7: &eDöngünün bitmesine &c%{deneme}% &esaniye" | haber veren mesaj üstteki komut her uygulandığında çalışır!
if {deneme} is 0: | eğer {deneme} 0 ise aşağı in
broadcast "&cMinecraftTürk&7: &eDöngü bitti!" | döngü bitti diye haber ver
delete {deneme} | ve deneme verisini sil bunuda 0 içinde kalmasın diye yaptım


Not: Bunları yapmanın daha acayip yolları var ben şuanlık every kullanarak yaptım looptur vb şeklindede yapılabilir!

1369



1370
Featherboard'da gösterebilirsiniz {skript:deneme} placeholders'i ile

1371


Yukarıda anlattığım olay tamamen budur!

Hemen liste Variables'e bakalım

1372
Listeye 1 kelime ekliyorum!

1373

command /liste [<text>] [<text>]: | Komutumuz!
trigger: | tetikçimiz
arg 1 is "ekle": | ilk yazı ekle ise aşağı in
arg 2 is set: | 2. yazı girilmiş ise aşağı in
add arg-2 to {liste::} | 2. yazıyı {liste::} verisine ekle!
send "&aMinecraftTürk &7» &e%{liste::*}% &ckelimesi eklendi!!" | haber verdiriyorum
arg 1 isn't set: | eğer 1. yazı girilmemiş ise aşağı in

send "&aMinecraftTürk &7» &c%{liste::*}%" | listede hangi yazılar ekli olduğunu gösteriyorum!
arg 1 is "sil": | eğer 1. yazı sil ise aşağı in
send "&aMinecraftTürk &7» &e%{liste::*}% &csilindi" | listede silinen yazıları gösteriyorum!
delete {liste::*} | listeyi komple siliyorum bütün eklenenleri
loop {liste::*}: | listeyi loopluyorum içindeki herşeyi kontrol ediyor sonraki derslerde buna gelicez!
if arg 1 is "%loop-value-1%": | eğer 1. yazı kontrol edilen değerlerden ise aşağı in
remove arg 1 from {liste::} | 1. yazıyı {liste::}'den kaldır!
send "&aMinecraftTürk &7» &e%loop-value-1% &csilindi" | bilgi mesajı



/liste ekle deneme

1375


/liste

1376


/liste sil

1377


/liste sil kelime

1378


Bugünki dersim bu kadar Allah'a emanetsiniz

↬ İyi günler! ↫
 

Ekli dosyalar

  • 1572530245341.png
    1572530245341.png
    2.5 KB · Görüntüleme: 425
  • 1572530301291.png
    1572530301291.png
    3.5 KB · Görüntüleme: 429
  • 1572530678674.png
    1572530678674.png
    4.9 KB · Görüntüleme: 418
  • 1572530823951.png
    1572530823951.png
    11.6 KB · Görüntüleme: 401
  • 1572536022572.png
    1572536022572.png
    34.2 KB · Görüntüleme: 433
Son düzenleme:
Katılım
24 Ekim 2019
Mesajlar
1
Featherboarda veriableyi çektiğinde mesela sürede 25.0 yazıyor nasıl .0 kısmını sileceğiz?