Burak Aydemir
Konu Sahibi
- Katılım
- 25 Ekim 2019
- Mesajlar
- 18
♥ Selam ♥
Açıklama yapmicam gerekli açıklamalar konuda geçiyor zaten
Konuda veri olayına girdim orası kafanızı karıştırmasın orayı dikkate almayın
başka bir derste ona geçicem çok karışık olaylara giriyor önce temel
Bulanıklaştığı için üsteki şekilde yaptım resim boyutlarını yanlış yapmışız kusura bakmayın
Örnekler!
#1
#2
#3
#4
Kendi skriptlerimden verdiğim örnekler hem resimli hemde spoiler içine aldım istediğiniz şekilde inceleyin diye kopya çekebilirsiniz burada şu aşamada hepsini ezberde tutmanız kolay olmaz zaten
Konu biraz saçma uzun oldu oda boyut sorunundan kusura bakmayın gerçekten.
Açıklama yapmicam gerekli açıklamalar konuda geçiyor zaten
Konuda veri olayına girdim orası kafanızı karıştırmasın orayı dikkate almayın
başka bir derste ona geçicem çok karışık olaylara giriyor önce temel
Bulanıklaştığı için üsteki şekilde yaptım resim boyutlarını yanlış yapmışız kusura bakmayın
Örnekler!
#1
#2
#3
#4
JavaScript:
command /selam [<text>] [<text>]: # /komut girilcekyazı 2.girilcekyazı
trigger: # önceki skriptte paylaştığım gibi tetikçimiz bu arkadaş
arg 1 isn't set: # burada dedikki 1. yazı eğer girilmemişse alttaki kodu oynat
send "&c• &3Skript &7: Bilgi" #
send "" #
send "&c• &bBu skript Minecraft Türk Skript rehberi için hazırlanmıştır." #
send "" #
send " &e• &dKomutlar&7:" #
send " &e• &b/selam if perm" #
send " &e• &b/selam if para" #
send " &e• &b/selam if anlam" #
send "" #
send "&c• &3Skript &7: Bilgi" #
if arg-1 is "if": # eğer arg 1 if ise alttaki komudu oynat heme aşagı inelim
arg-2 is "perm": # arg 1 den 2 ye şutladık 2 de ise eğer arg 2 perm ise aşağıdaki komudu oynat
if has permission "minecraft.türk": #arg 2 den aşağı çektik burda ise minecraft.türk permissonu varsa aşağıdaki komudu oynat
send ""
send "&c• &eif has permission &7= &eeğer bu &3yetkiye sahipse&e bi alttaki koda iner"
send ""
else: #eğer minecraft.türk permissionu yoksa bu komudu oynatır
send ""
send "&c• &eEğer yetkiye &3sahip değilse if satırını kapatıp &eelse koduna geçer."
send ""
arg-2 is "para": #arg 1 i zaten aklımızda tutmuştuk arg 1 ana ilk textimiz her komuda geçmesi için arg 1 i kullanmaları gerek burda arg 2 para ise aşağı in demişiz
if player's money is greater than or equal to 150: # burda ise eğer oyuncunun parası 50 den yüksek veya eşitse alt komudu oynat demişim
send ""
send "&cif player's money is greater than or equal to 1:"
send "&c• &eEğer yeterli &3paraya &esahipse &3satırı &eoynatır."
send ""
else: #eğer 50 den düşükse alttaki komudu oynat dedişim
send ""
send "&8&l[&c&l!&8&l] &eYeterli paraya sahip değilse else satırına iner &8, &c%player's money%&7/&c150"
send ""
arg-2 is "anlam":
send ""
send "&c• &eİf = Eğer"
send "&c• &eelse = başka,yoksa,aksi taktirde demektir"
send "&c• &eskriptler genellikle &bif &7- &celse döngüsüyle çalışıyor"
send ""
arg-2 isn't set: # yukarıda arg 1 isn t set yapmıştık burda aynı döngüyü uyguladık eğer 2 yazı girilmemişse bu komudu oynatacak
send ""
send "&c2. Yazıyı girmediniz lütfen oynatılacak komudu girin!"
JavaScript:
Örnekler:
on death: # Herhangibi bir ölümde
if victim is a zombie pigman or cave spider or enderman: # Eğer kurban (Domuzadam, mağara örümcegi ve Enderman) ise alt satıra in demişim!
if player has permission "mob.altin": # Eğer mob.altin yetkisi varsa alt satıra in
set {_mobaltın.miktarı} to random number between 25 and 500 # burada ise ( 25 ve 500 dahil rasgele bir sayı çek {_mobaltın.miktarı} nı o sayıya ayarla) diyor burada
add {_mobaltın.miktarı} to attacker's balance # {_mobaltın.miktarı} belirlenen miktarı oyuncunun para hanesine gönder!
set action bar of attacker to coloured "&c+&b%{_mobaltın.miktarı}% &6Altın" # burada ise addon kullanarak title gönderiyorum
else: # permi yoksa eğer aşağıdaki satıra in
set {_mobaltın.miktarı} to random number between 1 and 200 # burada ( 1 ve 200 dahil rasgele bir sayı çek {_mobaltın.miktarı} nı o sayıya ayarla) diyor burada
add {_mobaltın.miktarı} to attacker's balance # {_mobaltın.miktarı} belirlenen miktarı oyuncunun para hanesine gönder!
set action bar of attacker to coloured "&c+&b%{_mobaltın.miktarı}% &6Altın" # burada ise addon kullanarak title gönderiyorum
Not: Daha veri çekmeyi veri kaydetmeyi göstermediğim için pek birşey anlamazsınız if'ten anlamanız için bu örneği koydum!
---------------------------------------------------------------------------------------
command /deneme [<text>]
trigger:
arg 1 is "atla": # arg 1 = atla
if player has permission "rütbe.oyuncu": # olması gereken permission = rütbe.oyuncu
if player's money is greater than or equal to 50000: # olması gereken para = 50k
if player has 64 of stone: # olması gereken malzemeler = 64 tane taş
remove 64 {@oyuncu.blok} from player's inventory # komut buraya kadar geldikten sonra 64 tane taşı env kaldırıyor.
send "&8&l[&c&l!&8&l] &eRütbe&8: &cTebrikler başarıyla Çaylak rütbesine geçtiniz!" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
broadcast "&8&l[&c&l!&8&l] &eRütbe&8: &b%player% &3adlı oyuncu &bÇaylak &3rütbesine ulaştı!" # Herkese mesaj gönderiyor
send ""
send "&c● &eÖzellik Açıldı!"
send ""
send "&8&l[&aYeni&8&l] &3▪ &aOdun satış!"
send "&8&l[&aYeni&8&l] &3▪ &aKırıktaş satış!"
send ""
execute console command "lp u %player% parent set Çaylak" # burada consoldan luck perme oyuncuyu çaylak rütbesine geçirmesi için komut oynatıyor
execute console command "eco take %player% 50000" # burada ise oyuncunun 50k parasını kestiriyorum yine konsol komudu oynatarak
else: # if else ilişkisini kullanarak eksik materyalleri gösteriyorum oyuncuya
send "&8&l[&c&l!&8&l] &c&lHata&7:"
send ""
send "&8&l[&c&l!&8&l] &eRütbe&7; &cYetersiz Stone&8, &c64 Adet olmalı!"
send ""
else: # aynı şekilde if else ilişkisini kullanarak eksik para miktarını gösteriyorum
send "&8&l[&c&l!&8&l] &c&lHata&7:"
send ""
send "&8&l[&c&l!&8&l] &eRütbe&7; &cYetersiz para&8, &c%player's money%&7/&c5k"
send ""
if player has permission "rütbe.çaylak": # olması gereken permission = rütbe.çaylak
if player's money is greater than or equal to 100000: # olması gereken para = 100k
if {zararlimob.%player%} is greater than or equal to {@çaylak.zararlimob}: # burada ise skriptin veri dosyasına kaydettiğim verileri çekiyorum sonraki derslerde görcez
if {zararsizmob.%player%} is greater than or equal to {@çaylak.zararsizmob}: # burada ise skriptin veri dosyasına kaydettiğim verileri çekiyorum sonraki derslerde görcez
send "&8&l[&c&l!&8&l] &eRütbe&8: &cTebrikler başarıyla Bilgili rütbesine geçtiniz!" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
broadcast "&8&l[&c&l!&8&l] &eRütbe&8: &b%player% &3adlı oyuncu &bBilgili &3rütbesine ulaştı!" # herkese mesaj gönderiyor.
send "" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
send "&c● &eÖzellik Açıldı!" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
send "" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
send "&8&l[&aYeni&8&l] &3▪ &aÇakıl satış!" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
send "&8&l[&aYeni&8&l] &3▪ &aKum satış!" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
send "&8&l[&aYeni&8&l] &3▪ &aGranit satış!" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
send "&8&l[&aYeni&8&l] &3▪ &aDiorit satış!" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
send "&8&l[&aYeni&8&l] &3▪ &aAndezit satış!" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
send "" # oyuncuya özel mesaj gönderiyor.
execute console command "lp u %player% parent set bilgili" # burada consoldan luck perme oyuncuyu bilgili rütbesine geçirmesi için komut oynatıyor
execute console command "eco take %player% 100000" # burada consoldan luck perme oyuncuyu bilgili rütbesine geçirmesi için komut oynatıyor
add -10 to {zararlimob.%player%} # Bunları sonraki derslerde görücez şimdi giremem kafanızı karıştırır!
add -10 to {zararsizmob.%player%} # Bunları sonraki derslerde görücez şimdi giremem kafanızı karıştırır!
else: # if else ilişkisi ile eksik materyalleri oyuncuya gösteriyorum
send "&8&l[&c&l!&8&l] &c&lHata&7:"
send ""
send "&8&l[&c&l!&8&l] &eRütbe&7; &cZararsız mob sayısı yetersiz!, &c%{zararsizmob.%player%}%&8/&c{@çaylak.zararsizmob}"
send ""
else: # if else ilişkisi ile eksik materyalleri oyuncuya gösteriyorum
send "&8&l[&c&l!&8&l] &c&lHata&7:"
send ""
send "&8&l[&c&l!&8&l] &eRütbe&7; &cZararlı mob sayısı yetersiz!, &c%{zararlimob.%player%}%&8/&c{@çaylak.zararlimob}"
send ""
else: # if else ilişkisi ile eksik materyalleri oyuncuya gösteriyorum
send "&8&l[&c&l!&8&l] &c&lHata&7:"
send ""
send "&8&l[&c&l!&8&l] &eRütbe&7; &cYetersiz para&8, &c%player's money%&7/&c10k"
send ""
Kendi skriptlerimden verdiğim örnekler hem resimli hemde spoiler içine aldım istediğiniz şekilde inceleyin diye kopya çekebilirsiniz burada şu aşamada hepsini ezberde tutmanız kolay olmaz zaten
Konu biraz saçma uzun oldu oda boyut sorunundan kusura bakmayın gerçekten.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: